Tips om de wijk op de hoogte te brengen van renovatieplannen
In veel gevallen brengt een renovatie de nodige geluidsoverlast met zich mee voor omwonenden. Denk aan het strippen van een woning, het verwijderen van een betonnen fundering of juist het slaan van nieuwe heipalen. Voorkom irritaties bij omwonenden, door hen al vroeg in het proces te betrekken. Zo kun je overwegen om als opdrachtnemer visitekaartjes rond te brengen in de wijk. Op het moment dat iemand ernstige hinder ervaart of vragen heeft over de uitvoering van de renovatie, weet men je eenvoudig te bereiken. Je kunt de visitekaartjes online drukken en qua content laten aansluiten bij de renovatie die je uitvoert. Dit doe je door er bijvoorbeeld ook de werktijden aan toe te voegen, door een globale planning te geven, enzovoorts. visitekaartjes online drukken
Het betrekken van omwonenden bij een renovatie maakt dat je aantoont oog te hebben voor hun belangen. De kans dat zij geïrriteerd raken over het geluid wat vrijkomt bij de uitvoering van werkzaamheden neemt hiermee af. Dit komt de voortgang in een project over het algemeen ten goede. Naast het rondbrengen van visitekaartjes zijn er meer opties. In dit artikel zetten we ze op een rijtje.
Kies voor een grote banner aan de bouwhekken
Naast het drukken van visitekaartjes kan ook een banner maken een goed idee zijn. Je kunt deze banner aan de buitenzijde van een bouwhek hangen bij een renovatie. Op de banner geef je een beeld van de planning, voeg je het telefoonnummer toe van de uitvoerende partij en schets je de verwachte overlast in de verschillende fasen. Zo weten omwonenden direct waar ze aan toe zijn. Zo eenvoudig als het drukken van visitekaartjes is bij een online partij, zo makkelijk is het ook om zelf een banner of spandoek te ontwerpen. Zorg dat de teksten op deze banners goed leesbaar zijn, ook op afstand.
Plaats een advertentie in het lokale krantje
Ieder dorp heeft wel een lokaal krantje met regionaal nieuws. Bij een grote renovatie, bijvoorbeeld van een winkel- of bedrijfspand, loont het om periodiek een update te geven in deze lokale krant. Net als bij de visitekaartjes en het gebruik van een banner houd je de omwonenden op deze manier betrokken bij het project. Koop advertentieruimte in en beschrijf hier de planning, de voortgang en de manier waarop je als uitvoerende organisatie te bereiken bent bij klachten of problemen rond de uitvoering van werkzaamheden.