Winkelgebied Haagsche Bluf gerenoveerd

Artikel delen

Vastgoedonderneming en -ontwikkelaar Geste Groep wil winkelgebied Haagsche Bluf vernieuwen. Een aantal winkels in de winkelkern maakt plaats voor een kleinschalig (boektiek)hotel met 57 kamers en een foodmarkt. 

Veel winkelpanden in de ‘Haagsche Bluf’ staan al jaren leeg. Af wordt er een pop-up-store of een outlet geopend, maar dat is veelal van korte duur. “Het concept van ‘one brand stores’ zoals dat rond de eeuwwisseling is bedacht, was toen een goed idee, maar is alweer door de realiteit ingehaald”, vertelt Andrea Stevers van De Geste Groep. “Vandaag de dag zijn funshoppen, gemak en beleving cruciaal. Daarnaast zijn eten, drinken en overnachten buiten de deur fors gegroeid.”
 
In samenwerking met Colliers International en bureau Sandenburg concept creation heeft Geste Groep een concept uitgewerkt dat zal leiden tot de ‘Haagsche Bluf 2.0’. KOW architecten hebben hiervoor het ontwerp gemaakt.
 Geste Groep wil een aantrekkelijke mix realiseren van hotel, food en luxe retail. Andrea Stevers: “Het hotel is een goede invulling van vierkante meters op de bovenetages die vaak niet worden gebruikt. Door de totale aanpak krijgt het gebied een nieuwe dynamiek die extra kansen oplevert voor de ondernemers die bij ons commerciële ruimte gaan huren.”
 
Dit jaar is Geste Groep gestart met de verdere uitwerking en het aanvragen van de vergunningen. Naar verwachting wordt nog dit jaar gestart met de bouwwerkzaamheden. Deze zullen in 2020 worden afgerond. De omgeving is geïnformeerd over de plannen.

Bron: De Geste Groep