Goede bewonerscommunicatie is vooral vertrouwen winnen van bewoner

Artikel delen

Communiceren met bewoners, het blijft een lastige klus. De grootste succesfactor zit ‘m in het winnen van het vertrouwen van de bewoner. We weten allemaal dat elk (renovatie)project valt of staat met de juiste communicatieaanpak. Maar hoe pakken we dat aan? Dat is hét moment om Bewoners Communicatie Brabant in te schakelen.

“Wij zoeken samen met de opdrachtgever naar de juiste manier”, aldus Natascha Kleyn, oprichtster van Bewoners Communicatie Brabant. Natascha heeft zelf jarenlange ervaring in de communicatiewereld van de woningbouw en weet als geen ander wat wel en niet werkt. Bewoners Communicatie Brabant bestaat uit een team van professionals die het vak van communiceren met bewoners verstaan. Of dat nu gaat om het voeren van de juiste gesprekken met bewoners, een brochure maken over een renovatieproject of het bedenken en uitvoeren van een volledige communicatieaanpak. Alles is mogelijk. Wat wij belangrijk vinden is dat we denken en communiceren vanuit de bewoner. “Want alleen als die zich gehoord voelt, kan een plan slagen”, legt Natascha uit. “Onze visie is te luisteren naar de bewoner, want dat werkt.”
In de wereld van bouw en corporaties zijn we erg goed in het gebruiken van vaktaal. We praten graag over de techniek, planning en processen. Maar wat betekenen een renovatie of aan het aanbrengen van duurzaamheidsmaatregelen nu eigenlijk voor een bewoner? Leg het uit in begrijpelijke taal is het advies van Bewoners Communicatie Brabant.

Bewoners Communicatie Brabant
www.bewonerscommunicatiebrabant.nl