Je kantoor renoveren met een beperkt budget
Er zijn verschillende werkvormen ontstaan, van hybride modules tot werkplekken op locatie. Dit heeft verschillende perspectieven geïnspireerd op hoe je je kantooromgevingen vanuit een transformationeel standpunt kunt bekijken. Veel mensen zijn op zoek naar eigentijdse stijlen en trends om kantoren opnieuw in te richten om ze aantrekkelijker, leuker en praktischer te maken. Door middel van creatieve oplossingen zijn er tal van methoden om de kwaliteit van je ruimte te verbeteren. Het wordt vooral belangrijk om je kantoor in te plannen en tegelijkertijd een redelijk budget te behouden. Dit artikel is bedoeld voor diegenen die hun kantoor willen verbouwen met een beperkt budget. Dus als je een van hen bent, wil je misschien de juiste gietvloer prijs in de laatste stap zetten, omdat dit op dit moment misschien niet geschikt is. Hieronder vindt je enkele praktische ideeën en tips die je kunt gebruiken om je kantoorruimte met een beperkt budget in te richten.
Maak van tevoren een lijst met al je ideeën
Maak een lijst van al je behoeften en eventuele gebreken in het huidige ontwerp van het kantoor die je eerst wilt oplossen. De sleutel tot een succesvolle verbouwing met een beperkt budget is voorbereiding. Maak een lijst van alle componenten en accessoires die je nodig hebt. Vind online de beste tarieven en aanbiedingen voor hen en maak een methodisch plan om vooruit te komen. Door dit te doen, bespaar je zowel tijd als geld. Geef prioriteit aan de lijst met suggesties en verdeel het totale budget tussen degenen die “het meest nodig zijn” en degenen die “minst nodig zijn”. Omdat je budget misschien beperkt is, hoef jemisschien pas later na te denken over een gietvloer betonlook. Gebruik online bronnen en foto’s om je ontwerpstrategie te visualiseren. Hiermee zul je ideeën succesvoller uit kunnen voeren. Overweeg het deel dat je nog kunt behouden. Bekijk de lay-out van je plattegrond en de algemene verkeersstroom, zoek naar eventuele hiaten die moeten worden opgevuld en vindt vervolgens een betere oplossing. Vaststelling van de circulatie en functionaliteit is belangrijk in een kleine kantoorruimte.
Recyclen, hergebruiken en hergebruiken
Maak twee categorieën, “Bewaren” en “Gooien”, en betrek je collega’s bij dit proces. De beste techniek om items te verwijderen die niet nodig zijn, is ontsleutelen. Dit maakt ook meer ruimte voor opslag. Zorg ervoor dat je de “gooi” -objecten goed inspecteert voordat je ze wegdoet tijdens het opruimen. Je kunt zelfs verouderde kantoormeubilair zoals bureaus, stoelen en kasten uit elkaar halen om ze op nieuwe manieren te gebruiken. Renovatie hoeft niet altijd duur te zijn. Tafels kunnen uit hun oude laminaten worden gehaald en bijvoorbeeld worden aangevuld met nieuwe. Er zijn mogelijkheden voor het huren of kopen van en gebruikte douchevloer gietvloer, laptops, tablets, pc’s, scanners en printers.
Organiseer je artikelen
Door gebruik te maken van organizers kun je eenvoudig je eigen werkplekken verbouwen. Gebruik ordners, bureaulades, open planken, document dozen, kleine vuilnisbakken en andere opbergoplossingen om rommel tot een minimum te beperken. Deze tools kunnen in verschillende winkels tegen ongelooflijk lage kosten worden gekocht. In die winkels vind je altijd de leukste items.